top of page

Orez cu lapte și scorțișoara

Cu ocazia mosilor de iarna*, mi-am adus aminte de copilaria la tara, de toate vacantele petrecute la bunici. Cu drag imi aduc aminte de acele momente cand stateam de dimineata pana seara in curte - desculta - si mancam ce gaseam prin gradina: rosii, castraveti, capsuni, zmeura, ardei si altele. Toate fructele si legumele le mancam nespalate, cum altfel? :)

Alaturi de micul dejun traditional de pepene rosu cu mamaliga sau paine, imi placea si orezul cu lapte de vaca proaspat muls. Am uitat sa mentionez ca eram prima la gustat de lapte crut proaspat muls... Gustul, mirosul si textura - nu am mai intalnit la nici un lapte de atunci. Din pacate.

Pentru astazi va propun o reteta usoara de orez cu lapte si scortisoara.

Reteta

  • Timp de preparare: 25 minute

  • Portii: 2-3 persoane

Ingrediente:

  • 1 cana de orez ( eu folosesc Orez cu bob mare de la Atifco pentru sarmale si pilaf)

  • 3-4 cani de lapte (in functie de cum va place)

  • 1-2 lingurita de scortisoara

  • 1 lingura nuci/migdale - optinal

  • 1 baton de vanilie pentru aroma

  • zahar dupa gust

Preparare:

  1. Se spala bine orezul si se pune la fiert cu 1/2 canade apa pe foc, intensitatea cea mai mica.

  2. Se adauga laptele treptata dupa ce incepe sa fiarba apa. De preferat sa nu mestecati, astfel nu se va lipi de oala.

  3. Spre final ca se e fiert orezul se adauga batonul de vanilie si zaharul. Stingem focul.

  4. Se presara scortisoara, si se adauga nucile/migdalele.

Pret reteta: aproximativ 5 lei

Dupa gatit: 1 oala murdara + vesela aferenta.

Pofta buna!

Laptele si valorile lui nutritive

M-am gandit sa va scriu cateva informatii despre lapte si de ce e bine sa bem lapte:

Laptele contine proteine, lipide, carbohidrati, minerale - calciu, fosfor, magneziu, fier, vitamine - A2, B1, B2, B6, B12, C, D2, PP. Deasemenea laptele este singurul produs de origine animala cu efect alcanilizant.

Pentru cei care nu suporta laptele dulce, cumparat din magazine, exista si alte derivate ale laptelui: lapte batut, kefir, sana, iaurt si branzeturile: branza de vaci, telemea, cas, urda, cascaval.

Sper ca v-am facut pofta! Eu am fugit la un pahar de kefir :)

* "Sambata, 18 februarie, Biserica Ortodoxa face pomenirea celor trecuti la cele vesnice. Aceasta sambata este cunoscuta in popor sub denumirea "Mosii de iarna". Exista pomenirea mortilor, pentru ca Biserica nu vede in moarte sfarsitul existentei omului. Ea nu vorbeste de trecere intr-o stare de nefiinta, ci de trecere dintr-un mod de existenta in alt mod de existenta.

Cu apelativul "mosi" sunt numiti nu doar mortii, ci si principalele sarbatori ce le sunt consacrate, precum si pomenile facute pentru ei. Din zilele de Mosi amintim: "Mosii de primavara" (de Macinici), "Mosii de vara" (sambata dinaintea Rusaliilor), "Mosii de toamna" (in prima sambata din luna noiembrie), "Mosii de iarna" (sambata dinaintea Duminicii lasatului sec de carne)."sursa crestinortodox.ro

RECENT POSTS
SEARCH BY TAGS
No tags yet.
ARCHIVE
bottom of page